Došlo je vrijeme kad su Vaši najmlađi dovoljno veliki za bavljenje organiziranom tjelesnom aktivnošću, a ne znate koja je prava za njih?
U ovom članku pokušati ćemo dati kratki pregled najpopularnijih sportskih aktivnosti za predškolarce te odgovoriti na još neka česta pitanja koja muče roditelje.

KOJI SPORT ODABRATI?

Na to pitanje zanimljive odgovore su dali trener Marino Bašić te doc.dr.sc Sanja Šalaj u intervjuu za gol.hr:

Marino je jedan od rijetkih trenera koji radi na kondicijskoj pripremi vrlo mladih sportaša pa smo ga pitali koja je to preporučena dob kada se dijete počinje “ozbiljnije” baviti određenim sportom?

“Sve ovisi koji je cilj. Ako se želi baviti natjecateljski sa nekim sportom poput gimnastike, klizanja i sl. tada se počnu baviti ozbiljno već sa 5,6,7 godina, ako je riječ o nogometu i ostalim loptačkim sportovima tada možete sa 10,11,12 godina. Opet, ako se dijete bavi s gimnastikom, atletikom, hrvanjem ili judom da bi naučili osnovna kretanja kao bazu da druge sportove onda se isto može početi baviti ranije ali će to biti vremenski manje i više će biti kroz igru. Smatram da ne treba ići prerano u specijalizaciju jer je to glavni razlog što mladi sportaši prerano dosegnu svoj plato ili prerano izgore.”

 

Takvog je mišljenja i doc.dr. sc. Sanja Šalaj, dugogodišnji predavač na KIF-u te autorica mnogobrojnih znanstvenih radova o djeci I mladima sportu.

“Preveliki broj sati treninga i dnevno i ukupno (preko 130 godišnje) u ranoj dobi previše opterećuje organizam i može doći do ozljeda, a u sportu dolazi do rane specijalizacije, što znači da će rezultate ostvariti kao kadeti ili juniori a ne kao seniori što nije cilj niti jednog programiranog sustava treninga.”

Dakle, u treninzima u ranoj dobi ne treba pretjerivati. Ono najvažnije što roditelj nikako ne smije zaboraviti, jest da dijete aktivnost kojom se bavi prije svega mora zanimati I veseliti.

KADA POČETI S TRENINZIMA?

Ovisno o sportu, ali idealno vrijeme za početak bavljenja sportom je 3-7 godina.

Ukoliko niste sigurni koji sport odabrati, preporukka svih stručnjaka je višestrani razvoj, a ne rana specijalizacija. Naša preporuka je stoga da dijete isproba više različitih sportova do polaska u osnovnu školu, a nakn toga izabere aktivnost u kojoj se najbolje snalazi.

Iz tog razloga program univerzalne sportske škole je idealan za početak bavljenja sportskom aktivnošću.

Zašto?

  • Nema natjecanja, koja u ranoj fazi mogu biti stresna za dijete
  • Program se svladava kroz igru, što je posebno bitno kako bi dijete zavolilo sport
  • Višestrani razvoj
  • Dijete ima priliku na jednom mjestu isprobati više različitih sportova

PREHRANA

Isto tako djeca koja se bave sportom trebala bi unositi hranu koja je bogatija kvalitetnim ugljikohidratima (integralna tjestenina , riža, namirnice spravljene od žitarica cjelovitog zrna …), bijelo meso (piletina, puretina), riba (tuna, plava riba – bogata omega 3 masnim kiselinama), voće , povrće… orašasti plodovi. Naravno, treba izbjegavati industrijske namirnice (slatkiše, konzerviranu i smrznutu hranu, pekarske proizvode).