Razlog zašto često objavljujemo članke i izjave dr.sc. Ranka Rajovića je što trenutno slovi i smatramo ga za najvećeg autoriteta u području dječjeg odrastanja u ovom dijelu Europe. Evo kojih 5 stvari on navodi kao najveće greške koje roditelje rade sa svojom djecom.
Dr. Ranko Rajović, poznati stručnjak za rano poticanje dječje inteligencije objašnjava zašto ne trebamo zabranjivati djeci da se igraju na podu, skaču po krevetu i vrte se oko svoje osi, te kakve veze s inteligencijom imaju dječja kolica i kašice
“Inteligencija nije nasljedna, nasljeđuje se samo potencijal kojeg treba aktivirati, a u tom je smislu najvažnija rana stimulacija u prvim godinama života djeteta, dok najveći utjecaj na njega imaju upravo roditelji”, ističe dr. Ranko Rajović, autor NTC sustava učenja, koji se primjenjuje u vrtićima i školama u 14 država Europe, uključujući i neke vrtiće u Hrvatskoj. Liječnik, specijalist interne medicine iz Srbije, koji se niz godina bavio istraživanjima u području neurofiziologije i neuroendokrinologije, član je međunarodnog odbora Mense za darovitu djecu i suradnik UNICEF-a, te sve popularniji stručnjak za rani razvoj inteligencije.
Kojim čestim pogreškama roditelji mogu negativno utjecati na prirodni razvoj inteligencije kod djeteta, objasnio je na jednom od svojih predavanja u Zagrebu, u organizaciji izdavačke kuće Harfa:

1. Roza soba

Beba u prvih mjesec dana vidi sve mutno, kao da ima dioptriju +20, i primjećuje jedino jake kontraste. Umjesto jednoličnih, rozih ili plavih interijera, u dječju sobu trebalo bi barem u tom prvom razdoblju staviti tamne zavjese ili tapete koje će stvoriti kontrast, poručuje dr. Rajović.

2. Sprečavanje igre na podu

Dok dijete puže, rukama se oslanja na pod, a takav pritisak na dlan aktivira određene dijelove mozga koji su važni za kasniju inteligenciju. Neki roditelji brzo podižu dijete s poda, ne žele da se zaprlja ili da rukama unese u usta neku prljavštinu ili nešto što nađe na podu. No faza puzanja je jako kratka i ako se tada ne dogodi specifična stimulacija dlana, propušta se dobra prilika za razvoj mozga.


3. Zabrana skakanja po krevetu

Neuroni koji ne rade, umiru, a upravo neuroni prirodno potiču djecu da skaču. Svaki skok pomiče težište tijela u lijevo ili desno pa onda moraju aktivirati sve mišiće da bi održali ravnotežu prilikom povratka na noge, a upravljanje time je aktivnost mozga. “Umjesto da zabranite djetetu skakanje, pazite na sigurnost. A ako zaista želite potaknuti razvoj inteligencije djeteta, rodite mu brata ili sestru, jer jedno dijete će skakati pet minuta, a dvoje će ih zajedno skakati pet sati”, poručuje dr. Ranko Rajović, koji napominje da slično kao skakanje, djeluje i vrtnja oko svoje osi, nakon koje djeca ponekad i padnu.

4. Vožnja u kolicima umjesto hodanja

Hodanje je jako važno za razvoj mozga, a mnogi roditelji danas djecu voze u kolicima čak do četvrte ili pete godine. Pored utjecaja na kognitivni razvoj, dugo guranje djece u kolicima dovodi i do pojave spuštenih stopala, koja danas ima već oko 70 posto djece. Svakako bi djeca trebala što više hodati, a idealno je, kad za to postoje uvjeti, da hodaju bosa.

5. Predugo miksanje hrane

Sa žvakanjem dijete počinje u dobi od šest mjeseci, a do godine i pol dana trebalo bi svakako prijeći s kašica na krutu hranu. Važno je da žvače, da mu se hrana ne miksa i ne usitnjuje na male komadiće, jer žvakanje, prema riječima dr. Rajovića, šalje impulse u korteks, čisti zube, aktivira jezik, pa će se i govor bolje razviti, a važno je i za imunitet.

No čak i ako je bilo grešaka ili propusta u prvim godinama, napominje dr. Ranko Rajović, roditelji još uvijek kroz različite vježbe i igre mogu potaknuti razvoj inteligencije kod svog predškolca ili školarca, a više o tome potražite na www.ntcucenje.com.
Izvor: klokanica
http://klokanica.24sata.hr/beba/razvoj-u-prvoj-godini/najcesce-greske-koje-usporavaju-razvoj-djecje-inteligencije-2198#